Універсальний дизайн - це дизайн предметів, середовища,програм та послуг, покликаний зробити їх максимально можливою мірою придатними для використання для всіх людей без необхідності адаптації чи спеціального дизайну. Універсальний дизайн не виключає допоміжних пристроїв для конкретних груп людей з інвалідністю, де це необхідно.

У вінницьких школах активно впроваджується інклюзивне навчання

У Вінниці набирає обертів впровадження інклюзивного навчання: здійснюють бесіди з батьками, викладачами, створюють умови для доступної освіти школярам, які мають функціональні обмеження. Про інклюзію по-вінницьки говорили на черговому засіданні круглого столу.

За статистичними даними в Україні проживає близько 165 тисяч дітей-інвалідів. У зв'язку з цим постає важливе питання запровадження інклюзивного навчання, формування нових підходів державної політики до дітей з особливими освітніми потребами.

- Розвиток інклюзивного навчання потребує підключення до цього процесу всіх – батьків, вчителів, дітей, громадські об'єднання. І це не одноразова робота, а постійний процес, – зазначила під час круглого столу Рая Панасюк, голова ГО "Гармонія".

Аналізував інклюзивну освіту у Вінниці соціолог Андрій Мислінський. За його словами, найбільшою перешкодою у навчанні особливих дітей в загальноосвітніх школах є наповненість класів. Коли учнів близько тридцяти, вчителю важко приділити увагу кожному.

Але не дивлячись на це, за словами соціолога, під час аналізу відповідей у фокус-групах щодо розвитку інклюзивної освіти, переважала загальна небайдужість усіх та хороший початковий клімат для розвитку інклюзивної освіти у нашому місті.

Щодо вінницьких навчальних закладів, які вже готові приймати дітей-інвалідів на навчання, то це школа-гімназія №6, де встановили ліфт для дітей на візках. Також наступного навчального року до 34-ї школи підуть на навчання четверо діток із діагнозом аутизм.

Проаналізувавши питання запровадження інклюзивної форми навчання, можна стверджувати, що останніми роками в цьому напрямі досягнуто певних успіхів. Водночас необхідно здійснити рішучі кроки для усунення перешкод в її успішному розвитку. Тож фахівці рекомендують продовжувати інклюзію не лише в школах, але й у закладах дошкільної, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти, також приділяти особливу увагу додатковій освітянській підготовці вчителів та вихователів, які працюють з дітьми з інвалідністю.

Джерело інформації: http://invak.info

Завантажити цю публікацію
в форматі Word

  • Як зробити свій дім гостинним? +

    Ви можете зробити свій дім гостинним для всіх. Для цього підтримайте міжнародний рух «Visit Ability», що виступає запростір, доступний для Детальніше...
  • Як зробити місто доступним? +

    Згідно зі статтею 9 Конвенції ООН про права людей з інвалідністю, в Українімає бути забезпечена доступність (архітектурна, транспортна, інформаційна) та Детальніше...
  • Як зробити заклад доступним? +

    Усі люди незалежно від особливостей, сімейного статусу тощо можуть бути Вашими клієнтами, якщо Ви подбали про створення належних умов. Подумайте, Детальніше...
  • 1

Лого UN Partnership to Promote the Rights of Persons With Disabilities

Лого UNDP

Лого UNICEF

Лого ILO

Тризуб

Лого Національної Асамблеї людей з інвалідністю України

Лого Всесвітньої організації охорони здоров'я - Європейське регіональтне бюро