Театр «Mind the Gap»

Коротко про об'єкт

В перекладі – «Обережно, дивіться під ноги»

Бредфорд, Англія

  • Ремонт
  • Завершений у 2008 р.
  • Фінансування – державне і приватне
Вступ

Споруда «Lister Mills» зведена у 1871 р. Раніше там знаходився процвітаючий шовковий комбінат, та нині вона входить до переліку «Grade II Historic property» («Важливі будівлі, що становлять особливий інтерес»). Вона розташована у найвищій точці Бредфорда в Західному Йоркширі. За рахунок державних та благодійних коштів компанія «Allen Tod Architects» відремонтувала два поверхи будівлі для постійного приміщення «MindtheGap» – професійної театральної трупи акторів з обмеженими можливостями у навчанні, що була утворена у 1988 р., виступає в межах країни та за кордоном і отримала багато нагород. Тут є зали для репетицій, аудіовізуальнеіпроекційнеобладнання, танцювальна студія, а також приміщення для створення декорацій і костюмів, зона центрального кафе під назвою «AllSpace» та кімната для зустрічей. Крім того, «Mind the Gap» також проводить курси театрального мистецтва «Making Theatre» («Створюємо театральні вистави»). В просвітницьких семінарах-практикумах, недільних та шкільних програмах щороку беруть участь в середньому біля 300 осіб з широким спектром обмежень у навчанні з різних культурних та соціальних пластів населення. «Mind the Gap» прагне на рівних залучати до гри акторів як з обмеженнями, так і без них, а дизайн «Lister Mills» полегшує здійснення цієї мети. Процес проектування відзначався активною участю користувачів у ньому, що включала і створення макетів майбутнього центру у натуральну величину.    

Опис

Свого часу «Lister Mills» у Бредфорді, Англія, був найбільшим виробником шовку у Великій Британії та за її межами. Масивний комплекс, збудований в вікторіанському стилі на італійський манер, охоплює площу в 11 га (27 акрів), а його 78-метровий димар видно з усіх кінців Бредфорда. Іноземна конкуренція та еволюція в текстильній промисловості призвели до закриття компанії у 1980-х рр. До 1992 р. будівля залишалась занедбаною, але кілька років тому «Urban Splash» застосувала свою практику щодо повторного адаптивного використання будівель у Бредфорді та почала послідовну реконструкцію цього масштабного багатофункціонального комплексу. Тепер цей район завдяки своєму зручному розташуванню для в’їзду в місто або для транзиту став бажаним місцем для життя, роботи і шопінгу.

Реконструкція включала в себе побудову трьох нових студійних приміщень, спеціально призначених для творчої майстерні, повністю обладнаної студії для театральних репетицій, танцювальної та хореографічної студії, центрального приміщення для зборів та кафе під назвою «Allspace». Крім цього, є два склади для реквізиту, костюмів і декорацій; студія звукозапису та звукоізоляційна кабіна; а також офісне приміщення для співробітників. Реконструкція відповідає професійним стандартам щодо місць для проведення вистав. Це дає можливість учасникам трупи, що їдуть на гастролі, працювати над виставами у таких професійних приміщеннях, в яких вони їх будуть грати.

Трупа складається переважно з дорослих, які мають обмеження в розумовому розвитку або у навчанні, багато з них також мають супутні тілесні порушення, проблеми зі слухом та зором. До основного штату входять вісім професійних акторів, що працюють за повною зайнятістю, дев’ять студентів, а також більше десяти постійних співробітників.Крім того, компанія проводить серію семінарів у рамках своєї інформаційно-просвітницької програми, участь в яких в середньому беруть біля 300 молодих людей з інвалідністю (старше 13 років) на рік. «Mind the Gap» наголошує, що «наша місія полягає у подоланні бар’єрів в досягненні художньої досконалості, тому актори з обмеженими можливостями в навчанні та без таких обмежень можуть виступати на рівних пліч-о-пліч».

Дизайн та досвід користувачів

До переїзду «Mind the Gap» розташовувався у кількох орендованих приміщеннях. Для того, щоб втілити власне бачення найсучасніших домашніх та репетиційних студій, трупа та архітектори використовували при розробці дизайну підхід, орієнтований на користувача. Спочатку в усіх співробітників, акторів та студентів запитали про їхнє бачення потреб та побажань. Таким чином, було визначено конкретні групи користувачів та проведено індивідуальні консультації, в тому числі щодо дизайну ліфтів, стільців та технічного обладнання. Коли в процесі проектування були досягнуте розуміння щодо основних моментів, архітектори почали запрошувати учасників трупи відвідувати місця проведення реконструкції. У лютому 2006 р. був створений просторовий макет з екранами, щоб разом з учасниками можна було розглядати планиу натуральну величину.

На сьогоднішній день більшість учасників дістаються студії на громадському транспорті. Інші користуються паратранзитом та дістаються до місця висадки, яка знаходиться відразу біля входу в будівлю. Дорога громадського транспорту, що проходить паралельно до фасаду споруди, є однією з небагатьох, що перетинає зону зелених насаджень та багатоблокових будівель фабрики, включаючи і «Шовковий Склад», де наразі розміщується «Mind the Gap».

Багато елементів оригінальної будівлі було розширено та відновлено. Зокрема, було відновлено викладені цегляні стіни (там, де це було потрібно), а також були зведені нові стіни. У деяких місцях споруди, де раніше був просто величезний відкритий простір, було зроблено другий поверх. У трьох студіях та приміщенні для зборів/кафе під назвою «Allspace» було залишено оригінальну висоту стель. Офіси для співробітників та аудіо-відео студія були розміщені у приміщеннях з більш звичною висотою. Компанія «Allen Tod Architects» оптимізувала природне освітлення, що було характерним для фабричних вікторіанських будівель. У двох зовнішніх стінах двохповерхових приміщень театру є великі вікна, які можна відчиняти.

Кафе «Allspace», що служить соціальним та «географічним» центром, просторово знаходиться між Студіями 1-3, кухнею, ліфтом та сходами, магазином візків, а також чоловічою та жіночою роздягальнями. Серед меблів в «Allspace» є як регульовані столи з фіксацією висоти, так і крісла, які достатньо легкі, щоб їх можна було розставити у довільному порядку. Для спрощення їх пересування на столики і плюшеві сидіння встановлені коліщатка. Кухня (як зона потенційних ризиків) знаходиться за дверима, що відкриваються тільки кодовим замком. Учасники, які отримали підготовку з користування кухнею, мають вільний доступ туди. Інші супроводжуються такими учасниками або співробітниками.

Подвійні розсувні двері, що ведуть до студії, сильно відрізняються від навколишньої стіни за кольором та матеріалом. У більшості дверей є довга вузька скляна панель – крізь неї користувачі можуть заглядати у приміщення та вирішувати, чи потрібно їм туди заходити. Серед інших методів допомоги в орієнтуванні – підказки, розташовані на лінії прямої видимості. На їх основі організовано багато архітектурних елементів та конфігурацію загального простору. Для визначення або класифікації певних елементів використовується колір. Враховуючи особливості організації простору, що сприяють інтуїтивному орієнтуванню, рішення про необхідність встановлення підказок у приміщеннях «Mind the Gap» було ухвалено не одразу. Для полегшення користування приміщеннями у проекті уникали коридорів.   

Тактильні підказки для орієнтування включають в себе систему читання для незрячих та будівельні текстури, які допомагають виявити різницю між старими та новими компонентами будівель і допомагають користувачам відчувати на дотик матеріали, що «представлять» кожну область приміщення. Конференц-зал знаходиться позаду скляної вставки в цегляній стіні, Студія 2 – позаду входу за цегляною стіною, а Студія 1 – за гіпсокартоном. Команда дизайнерів зробила площу для поворотів і проїзду інвалідних крісел більшою, ніж вимагається, щоб полегшити усім рух в будівлі.

Скляний ліфт та прилеглі сходи розташовані у центрі будівлі, що сприяє легкому орієнтуванню у просторі, оскільки користувачі мають доступ до різноманітних функцій другого поверху. Ліфт відкривається на дві сторони: з одного боку на офіси, а з іншого – на аудіо-відео студію, тому його прозорість спрощує орієнтування.

У приміщенні «Mind the Gap» використовуються відповідні технології для підвищення його зручності. У співпраці зі спеціалізованими консультантами з питань акустики, інформаційних та аудіовізуальних технологій була створена інтегрована Система управління будівлею, яка забезпечує простий доступ з однієї точки до вмонтованого аудіо та відео обладнання, такого як DVD-плеєри, екрани та системи індукційної петлі, що передає записані повідомлення в усій споруді. Система управління будівлею, розроблена компанією «Crestron», надає користувачам можливість працювати з обладнанням без необхідності слідувати складним інструкціям або використовувати дистанційні пульти. Замість цього є інтерфейси сенсорних екранів (як настінні, так і бездротові), які відображають прості зрозумілі іконки, що дозволяє користувачеві керувати основними функціями з одного місця.

Складніші функцій або функції, якими слід користуватися обережніше, є менш інтуїтивно доступними.

Були враховані фізичні можливості та побажання різних користувачв. Наприклад, існує можливість електронного регулювання висоти офісних столів. Ця функція дає змогу користувачам працювати стоячи або сидячи в кріслах різного типу. Розташування кранів в достатній близькості до переднього краю раковини робить простішим користування для всіх.

Оцінка

Архітектор, спеціалізовані консультанти та підрядник змогли досягти мети «Mind the Gap» щодо створення дизайну сучасного професійного середовища за участі майбутніх користувачів. Завдяки залученню користувачів та зворотному зв’язку з ними, компанії та команді дизайнерів вдалося створити середовище, що відповідає потребам споживачів та є достатньо гнучким для того, щоб проводити у ньому різні види діяльності. Враховуючи, що актори, студенти та співробітники мали можливість ознайомитись з будівлею ще до початку її використання, їм потрібно було набагато менше часу, що відчувати себе у ній зручно. Для цього серед користувачів було проведене спеціальне навчання новим елементам дизайну, як-от Система управління будівлею.

Студії надають трупі додатковий простір для творчості та виходу за межі старих кордонів. Костюми та реквізити, які раніше зберігались у власній окремій будівлі, тепер доступні у будь-який час. Це робить репетиції, заняття та імпровізовані скетчі яскравішими. Також це дозволяє студентам займатись у середовищі, спеціально спроектованому для конкретних цілей, та доповнювати його новими елементами, наприклад, дизайном декорацій та костюмів, створенням реквізиту чи танцями. 

Нове приміщення «Mind the Gap» в районі «Lister Mills» розширює можливості різноманітних користувачів. Максимальне використання інтуїтивного, мультисенсорного, гнучкого та простого в користуванні дизайну дає можливість кожному і кожній почувати себе у цьому новому середовищі вільним та успішним. Актори тепер отримують уявлення про реальні умови, необхідні для театральних виступів, включаючи декорації та освітлення. Таким чином на гастролях вони вже будуть підготовлені до таких умов. Система контрольованого доступу до приміщень дозволяє краще враховувати ризики щодо безпеки та захищати від помилок. Нова домівка театру «Mind the Gap» виправдала і перевищила очікування.

Елементи універсального дизайну
  • Система безпечного входу в будівлю.
  • Можливість дістатись на всі поверхи на ліфті.
  • Однаковий рівень підлоги по всій будівлі, що включає відсутність порогів та штучних перепадів висоти підлоги
  • Індукційні петлі по всій будівлі через вбудовані та портативні системи. Ця технологія дозволяє передавати живі звукові повідомлення користувачам з проблемами слуху або без них.
  • Вбиральні на всіх поверхах, включаючи повністю обладнані душові з механічною лебідкою і кушеткою. У багатьох місцях в будівлі можна викликати допомогу.
  • Знаки є максимально зручними для читання; тому шрифт, розмір тексту, відступи і вирівнювання були обрані за критерієм того, наскільки чітко і прямо вони можуть передавати повідомлення.
  • Кольори використовуються для підкреслення просторових переходів та акцентування на певних елементах інтер’єру, як-от меблі, двері тощо. У кухні робочі поверхні були занижені, щоб надати однакові можливості для користувачів, незважаючи на те, сидять вони чи стоять.
  • До столів вмонтовані коліщатка, які блокуються, тому їх висота може регулюватися.
Елементи екологічної сталості
  • У кожному приміщенні максимально використовується сонячне світло. Це досягається за допомогою внутрішніх вікон та стін зі скла та цегли.
  • Усі вікна відкриваються, що забезпечує циркуляцію свіжого повітря та пасивне охолодження.
  • Для освітлення усіх вбиралень були встановлені датчики присутності. Для підтримки місцевого виробництва та компенсації за вуглецеві викиди максимально використана продукція місцевих виробників та постачальників.
  • Офісні крісла обирались виходячи з можливості їх 100% вторинної переробки.
Детальна інформація про проект

Державне фінансування: Художня рада Англії, Європейський фонд регіонального розвитку, Муніципальна влада міста Бредфорд, Програма переробки відходів та довкілля Фонду Wolfson (Waste Recycling Environmental, WREN).

Витрати на будівництво: 1,25 млн. фунтів стерлінгів (приблизно 2,23 млн. дол.)
Загальна вартість проекту: 2,1 млн. фунтів стерлінгів (приблизно 3,91 млн. дол.)

Команда проекту

Керівник проекту: Джулія Скелтон (Julia Skelton) (театр «Mind the Gap»

Архітектор: Роберт Фінч (Robert Finch), компанія «Allen Tod Architects»
Консультант з питань Універсального Дизайну: Джейн Сімпсон (Jane Simpson)
Підрядник: Боб Мілнер (Bob Milner), компанія «Hillsden Construction»

Інженер: Денні Уолл (Danny Wall), компанія «David Ford Electrical Ltd»

Представник влади з питань нагляду та партнерства: Саймон Вудхьорст (Simon Woodhurst), Муніципальна влада м. Бредфорд

Акустика: Пол Адамс (Paul Adams), компанія «ARUP Acoustics»

Консультант з питань архітектури: Енді Бремвелл (Andy Bramwell), компанія «CABE»

IT та аудіовізуальні рішення: Саймон Гоу (Simon Gough), компанія «Redfront»

Додаткова інформація

Театр «Mind the Gap»

 

Матеріал опублікований з дозволу “Institute for Human Centered Design” (в перекладі – «Інститут Дизайну для Людей»), діяльність якого спрямована на покращення життя людей усіх вікових груп та фізично-сенсорних можливостей через впровадження Універсального Дизайну. Веб-сайт: www.humancentereddesign.org.