Центр «Nalaga'at»

Коротко про об'єкт

Центр «Nalaga’at»
У перекладі – «Доторкнися»

Тель-Авів, Ізраїль
• Нове будівництво
• Завершене у 2007 р.
• Фінансування – приватне

Вступ

Перша в світі професійна театральна трупа акторів з обмеженнями слуху та зору, заснована в 2002 р.в Ізраїлі, відкрила свій Центр «Nalaga’at» у відреставрованому ангарі в старому складському районі Порта Яффа трохи південніше Тель-Авіва, який наразі перетворився на культурний центр. У центрі, чия назва означає «Доторкнися» на івриті, досвід і спілкування перевертається з ніг на голову. Люди, які не бачать і/або не чують, працюють, а люди, які спроможні бачити і чути, складають більшість аудиторії та відвідувачів ресторану і кафе. Вони повинні адаптуватися до незвичних способів спілкування та сприйняття оточуючого середовища. Центр, реконструкція якого була спроектована архітектором Еялом Зівом, театральним архітектором Ейтаном Рон-елем і дизайнерами інтер’єру Роммі і Охадом Сілбер-Бенітом, був зведений в грудні 2007 р. Комплекс, розташований на першому поверсі, включає в себе великий вестибюль, інформаційну стійку і театральну касу, театр на 330 місць, кафе «Kapich» («Розуміти»), бар, ресторан «Блекаут»,офіси і закулісні об’єкти. Театральна трупа отримала визнання ще до відкриття свого власного центру, проте через неймовірну привабливість відремонтованого приміщення в Яффі центр відвідало більше 70 000 осіб вже в перший рік після відкриття.

Опис

«Nalaga’at», перший в світі театральний колектив акторів з обмеженнями слуху та зору, було створено в 2002 р. Адіною Таль (Adina Tal) та Ераном Гуром (Eran Gur). Їх прем’єрна вистава «Світло, що відчувається зигзагами» проходила в театрах Ізраїлю, Європи та США і була нагороджена відзнакою «Символ рівності» від Президента Ізраїлю. Після трьох років гастролей та отримання міжнародного визнання «Nalaga’at» знайшли і орендували у Вірменської Православної Церкви великий склад, що не був під’єднаний до системи водо- та електропостачання та до каналізаційної системи.
«Nalaga’at» вибрали район Тель-Авіва Яффа, тому що це мультикультурний район з недорогими будівлями, значна частина яких була закинута. Це створювало можливості для їх адаптивного повторного використання. У результаті реконструкції старий склад перетворився в культурний центр, який, окрім офісних приміщень, включає в себе театр, ресторани, бар та кафе. У цілому в центрі працюють 90 осіб з зоровими або слуховими обмеженнями, серед яких люди, які погано чують, , люди, які не чують з народження, люди, які погано бачать, незрячі та люди, які не чують і не бачать. До складу персоналу також входить група з адміністративного забезпечення і перекладачі.
Співзасновник Еран Гур керував процесом будівництва разом з Шаєм Тамарі та Алоном Леві. З огляду на обмежений бюджет, необхідно було використовувати перероблені матеріали і продукцію. Вони придбали старі театральні крісла і підсилювальну апаратуру з закритого театру та кухонний посуд зі збанкрутілого ресторану. Хоча дизайн включає в себе багато різних особливостей, що спрощують використання будівлі людьми, які не бачать і не чують, центр був розроблений за принципами Універсального Дизайну, принципом якого є увага до фізичних, сенсорних і когнітивних обмежень людини. Стандартні функції для людей з обмеженнями руху, як-от висота порогу, наявність парковки зі спеціальними позначеннями і вбиралень, зменшена висота розташування вікна театральної каси – все це базові елементи забезпечення доступності. Крім того, передбачені також численні додаткові функції.

Дизайнери створили комплексний акустичний простір і доповнили його низкою допоміжних технологій. Театр оснащений інфрачервоною допоміжною навчальною системою, яка охоплює велику площу приміщення. На прохання також можна отримати безкоштовні особисті інфрачервоні приймачі (навушники або індукційні шийні петлі). Каса оснащена системою індуктивної петлі, а гості ресторану «Блекаут» можуть скористатися особистими підсилювачами. Вистави виконуються на івриті, супроводжуються сурдоперекладом на іврит та доповнюються «суртитрами» – театральними субтитрами англійською та арабською мовами. Кожен актор на сцені має окремого перекладача жестової мови та перекладача мови дотику.

Консультанти з питань сенсорних обмежень також запропонували шляхи поліпшення умов для людей зі слабким зором. Для поліпшення видимості були використані матові кольори і відповідні контрасти за допомогою кольору. Передбачено контроль ступеню природного та штучного освітлення. Шрифт, розмір і контрастність кольору вивісок була розроблена для задоволення потреб людей з обмеженнями зору. Для того, щоб допомогти персоналу та відвідувачам із обмеженнями зору орієнтуватися в приміщенні, були встановлені попереджувальні знаки та навігаційні системи, в тому числі поручні. Також передбачено направляючі тротуарні блоки від стоянки до головного входу. Біля головного входу було розміщено тривимірну тактильну модель центру, щоб допомогти орієнтуватися всім відвідувачам. Це мультисенсорний інструмент для ознайомлення із розташуванням функціональних зон центру.

«Nalaga’at» пропонує отримати враження від обіду в ресторані «Блекаут» – одному з небагатьох місць у світі, де можна пообідати в повній темряві. Людина, яка не може бачити, використовує інші відчуття, щоб насолодитися запахом і смаком їжі та зосередитися на розмові і сприйнятті. Пережитий досвід може дати людям краще розуміння проблеми порушення зору і може розвіяти деякі міфи. Перед входом в ресторан відвідувачам пропонують прибрати всі світлові пристрої, як-от годинник, мобільний телефон тощо для того, щоб отримати досвід моделювання цілковитої сліпоти під час харчування. Клієнти можуть обрати страву зі стандартного меню перед початком експерименту, або довіритись вибору кухаря і спробувати розгледіти вміст їжі, не бачачи її. Перед вживанням їжі, що триватиме приблизно півтори години, кожен відвідувач може залишити свої особисті речі в гардеробі.

«Nalaga’at» сприяє залученню людей з сенсорними обмеженнями до решти суспільства і дає керівникам модель зайнятості таких людей, а також способи обслуговування клієнтів, які відвідують центр, ходять на вистави та вечеряють в ресторанах. Театр і обідні зали становлять основне джерело прибутку для «Nalaga’at», метою якого є розширення можливостей людей з обмеженнями зору та слуху та сприяння соціальній інтеграції через професійну зайнятість та залучення до суспільного життя.

Дизайн та досвід користувачів

«Nalaga’at» спеціалізуються на роботі з найрізноманітнішими глядачами щодо максимально широкого спектру потреб, переваг і досвіду. Театр є також адаптивним простором і здається в оренду як функціональний простір і місце проведення конференцій для інших організацій. Під час розробки дизайну не було формального залучення людей з функціональними можливостями як майбутніх користувачів, однак

замовниками проекту були засновники «Nalaga’at», які були знайомі з потребами людей з обмеженнями слуху і зору та інших працівників. Крім того, допомогу дизайнерам надали досвідчені консультанти з питань сенсорних обмежень. Їхні послуги були оплачені Фондом служб для людей інвалідністю Агентства національного страхування Ізраїлю (NII).

Співробітникам, які не бачать і не чують, забезпечено транспортування з центру і до нього. Відвідувачі можуть приїхати до центру на громадському транспорті або на приватних автомобілях. Крім того, у 200 метрах від центру розташовані паркувальні місця.

Оцінка

«Nalaga’at» був спроектований як простір, доступний для всіх. Зокрема, передбачені звичні та інноваційні конструктивні особливості, які мінімізують обмеження персоналу, що не чує або не бачить. Тактильні орієнтири і попереджуючі знаки допомагають у навігації акторів та відвідувачів із обмеженнями зору.

Зв’язок та обмін інформацією між відвідувачами і персоналом «Nalaga’at» влаштований таким чином, щоб відійти від буденності та дозволити пізнати досвід людей з обмеженнями зору і слуху. Всі офіціанти в кафе не чують, таким чином відвідувачі повинні спілкуватися без слів. Кожен стіл має табличку з інструкціями щодо мови жестів. В ресторані «Блекаут» відвідувачі проходять до столів, поклавши руку на плече їх офіціанта, який не бачить.

«Nalaga’at» розглядає можливість встановити додатковий екран на сцені, щоб проектувати образи сурдоперекладачів для збільшення якості перегляду для людей, що сидять далеко від сцени.

Команда консультантів з питань доступності провела оцінку експлуатації об’єкту через Фонд служб для людей інвалідністю Агентства національного страхування Ізраїлю (NII) (інформація доступна на івриті).

http://www.btl.gov.il/English%20Homepage/About/Pages/default.aspx

Елементи універсального дизайну

• Театр обладнаний допоміжною інфрачервоною навчальною системою, яка охоплює велику площу приміщення, та особистими ІЧ-приймачами (навушники або індукційні шийні петлі надаються за запитом безкоштовно).
• Каса оснащена системою індуктивної петлі, гості ресторану «Блекаут» можуть використати особисті підсилювачі.
• Під час виступів одночасно демонструються відкриті субтитри і здійснюються сурдопереклад.
• Кожен актор на сцені має окремого перекладача жестової мови та перекладача мови дотику, також на великому екрані відображаються субтитри двома мовами.
• Передбачено контроль ступеню природного та штучного освітлення.
• Шрифт, розмір і контрастність кольору вивісок розроблено для задоволення потреб людей з обмеженнями зору.
• Для орієнтування глядачів з обмеженнями зору всередині приміщення встановлені попереджувальні знаки та орієнтири, в тому числі ручні поручні.
• Тактильні направляючі блоки від місць висадки/посадки пасажирів і автостоянок в напрямку головного входу допомагають пішоходам, які не бачать.
• Тактильна модель всієї будівлі, що розміщена біля головного входу, допомагає відвідувачам орієнтуватися у ній.

Елементи екологічної сталості

• «Nalaga’at» є прикладом адаптивного повторного використання старого закинутого складу.
• Більша частина меблів та обладнання, які придбав театр, вже були у використанні.

Команда проекту

Клієнт: Адіна Таль (Adina Tal) та Еран Гур (Eran Gur)
Компанія: центр «Nalaga’at»
E-mail: adina@nalagaat.org.il
Телефон: +972 3 633 08 08


Керівник проекту: Тамі Еялон (Tami Eyalon )
Компанія: Фонд служб для людей інвалідністю Агентства національного страхування Ізраїлю (NII).
E-mail: tamia@nioi.gov.il

Архітектори: Еял Зів (Eyal Ziv) і театральний архітектор Ейтан Рол-ель (Eytan Ron-el)
Телефон:
+972 3 682 22 96/972 2 651 21 45
Дизайнер інтер’єру: Роммі і Охад Сілбер-Беніт (Rommey and Ohad Silber-Benit)
Телефон: + 972-3-682-2296 / 972-2-651-2145
Консультант з питань Універсального/Інклюзивного

Дизайну: Орна Еран (Orna Eran) (питання доступності для людей з обмеженнями слуху)

і Нуріт Неуштадт-Ной (Nurit Neustadt-Noy) (питання доступності для людей з обмеженнями зору)
E-mail: ornaeran@netvision.net.il; nuritnoy@macam.ac.il


Ландшафтний дизайнер: Муніципалітет Тель-Авіва-Яффа

Підрядник: «Khaled»
Компанія: «Obi Center»

Інженер: Ювал Ахберт (Yuval Achbert)
Телефон: + 972-9-957-3842


Державна установа, орган нагляду або партнерства: Фонд служб для людей інвалідністю Агентства національного страхування Ізраїлю (NII).

E-mail: tamia@nioi.gov.il
Телефон: + 972-2-670-7746


Консультант з безпеки: Сахар Бар (Shahar Bar)
Телефон: + 972-3-546-6306

Консультант з електрики: Асаф Бен Ашер (Assaf Ben Asher)
Телефон: + 972-3-644-5153


Консультант з акустики: Ярон Айюн (Yaron Ayun)
Телефон: + 972-3-647-6433

Додаткова інформація

Матеріал опублікований з дозволу “Institute for Human Centered Design” (в перекладі – «Інститут Дизайну для Людей»), діяльність якого спрямована на покращення життя людей усіх вікових груп та фізично-сенсорних можливостей через впровадження Універсального Дизайну. Веб-сайт: www.humancentereddesign.org.