Школа «Forbush», Гант-Веллі, Меріленд, США

Коротко про об'єкт

Школа «Forbush»

Гант-Веллі, Меріленд, США

  • Реконструкція
  • Завершено у 2008 р.
  • Фінансування – приватне
Вступ

Бізнес-парки належать до недостатньо використовуваного, неохайного архітектурного середовища, яке спотворює передмістя США. Ця історія – про чудове перетворення однієї з будівель на приватну школу, що надає навчальні та терапевтичні послуги дітям віком від 5 до 21 років, які страждають на аутизм. Школа «Форбуш» (Forbush) розташована у Гант-Веллі, містечку неподалік Балтимора, штат Меріленд, та входить до системи охорони здоров’я Шеппард Пратт. Вона була відкрита у 2008 р. у приміщенні колишнього складу бізнес-парку, яке не використовувалось за призначенням. У школу швидко записалися 72 учні та було запрошено 60 співробітників. Архітектурна компанія «Чо Бенн Холбек» (Cho Benn Holback) з Балтимору перетворила нічим не примітний склад на гостинну та інноваційну школу, в якій використовуються унікальні методи навчання та задовольняються комплексні потреби щодо розвитку дітей з розладами аутистичного спектру. Потенціал нової школи та захоплені відгуки про неї дають право оцінити цей незвичайний проект адаптивного повторного використання будівлі як успішний.  

Опис

Початковий план передбачав проектування та побудову нової школи площиною у 2 785 кв. м. на заміну старої, переповненої та застарілої, що знаходилась на території кампусу системи охорони здоров’я Шеппард Пратт у Балтиморі. У старій приватній школі навчалося більше 200 дітей, серед яких приблизно половина мали поведінкові розлади, а інша половина – розлади аутистичного спектру (РАС). Ці діти приходили з різних навчальних закладів – вважалося, що вони не можуть успішно навчатися разом з іншими. Розуміння того, що діти з РАС потребують іншого навчального середовища, ніж діти з поведінковими розладами, а також скорочення бюджету та часові обмеження змусили змінити початковий план.    

Було прийнято неочікуване рішення орендувати побудовану в 1960-тих рр. складську будівлю та прилеглу до неї зону у Гант-Веллі, Меріленд, та перебудувати її у привітну школу. Одноповерхова споруда, площа, низька ціна та близькість до головних транспортних маршрутів цієї частини округу Балтимора зробили цей варіант життєздатним. Складність була не тільки у переобладнанні внутрішнього приміщення – команді архітекторів з «Чо Бенн Холбек та партнери» також довелось провести перепланування прилеглої зони, щоб створити місце для проїзду транспортних засобів, парковки та шкільного ігрового майданчика.

У новій школі є класи, кабінети для співробітників, місця для проведення терапевтичних занять та спеціально розроблений для потреб дітей з РАС ігровий майданчик. До головного входу та входу на ігровий майданчик були прибудовані рамки. Біля класів є доступні вбиральні, а м’який гумовий лінолеум на підлозі зменшує травматичність та шум.

При проектуванні школи архітектори звернули увагу на питання взаємодії учнів з РАС та навколишнього середовища (проксеміки). Проксеміка стосується просторових зон навколо тіла людини. Особа з РАС може більш обережно ставитись до цього простору і будь-яке вторгнення до нього буде сприймати як загрозу. Їй потрібно більше простору. Маршрути навколо будівлі мають бути достатньо великими, щоб зменшити це відчуття загрози, яке може призвести до дискомфорту.

Будівля спроектована таким чином, щоб максимально використовувати природне освітлення у приміщенні: зокрема, на даху є вікна, а класні кімнати розташовані по периметру споруди. План проекту повністю відповідає положенням закону про людей з інвалідністю, Міжнародного будівельного кодексу 2006 р., а також Кодексу безпеки 101 Національної асоціації протипожежного захисту.

Дизайн та досвід користувачів

Для успішної перебудови прямокутної складської будівлі в навчальний заклад потрібно було не тільки забезпечити, щоб вигляд та враження, яке вона справляє, не нагадували про її попереднє призначення, але щоб вони були кращими, ніж у звичайної школи. Дуже важливо було створити середовище, яке врахувало б підвищену чутливість учнів до просторових, слухових та зорових подразників. Дизайн повинен був бути простим і ясним, але, в той же час, сприяти досягненню подвійної цілі: навчання учнів та поліпшення їх функціонування у навколишньому світі. Крім того, замовник хотів отримати найвищий рівень екологічної сталості, оскільки ці діти мають підвищену чутливість.

План приміщень був розроблений так, щоб дати учням можливість проходити навчання та терапевтичні процедури поодинці. Для максимального використання природного освітлення класні кімнати розташовуються по периметру будівлі. Вони діляться на три кластери (кожен з чотирьох приміщень) за віковими групами: молодші, середні та старші класи. У кожному кластері є кімнати для терапевтичних процедур та підсобне приміщення. Загальне багатофункціональне приміщення, кімната для сенсорної інтеграції, приміщення для трудотерапії та їдальня розташовані в центрі, доступні для усіх трьох кластерів та мають вікна у стелі. Адміністративні приміщення та рецепція розташовані біля головного входу. Привітна «головна вулиця» веде учнів та відвідувачів від головного входу та допомагає зорієнтуватись у школі, на ній встановлено чіткі візуальні орієнтири для трьох навчальних кластерів та загальних приміщень. На обмеженій території навколо будівлі було створено місце для проїзду транспортних засобів відвідувачів та парковку для персоналу. Також було побудовано безпечний ігровий майданчик, що прилягає до школи.    

У школі навчаються діти віком від 5 до 21 року з низьким та середнім рівнем функціонування, що страждають на розлади аутистичного спектру. Їх привозять автобусами з усіх кінців Меріленду. Під час висадки та посадки навколо будівлі можуть одночасно ставати до 30 автобусів. Вчителі супроводжують кожного учня до його класу. Для забезпечення цього територія навколо будівлі була перепланована. Поряд зі школою також знаходяться станція швидкісного трамваю та наземна парковка, з яких можна дістатися до неї.

Співвідношення викладачів та учнів складає 1:2 – з 72 учнями працює більше 60 співробітників. Школа працює цілий рік. Згідно федерального указу, для кожного учня розробляється індивідуальний навчальний план. Крім того, дуже активну участь у процесі навчання дітей беруть їхні батьки.

Команда архітекторів компанії «Чо Бенн Холбек і партнери» постійно консультувалася з адміністрацією та співробітниками закладу для того, щоб краще розробити свій проект. Команда спостерігала за тим, як учні та вчителі використовують простір у старій школі: які елементи там працювали, а які – ні. Фахівці також випробовували кілька продуктів та матеріалів, освітлення та фарби, щоб оцінити, які з них комфортно сприймаються персоналом та учнями. Площа класних кімнат збільшується в залежності від віку учнів, оскільки було виявлено, що старші учні потребують більших приміщень. У результаті перепланування площа молодшого класу складає 46,45 кв.м. (500 кв. футів), середнього – 55,74 кв.м. (600 кв. футів), і старшого – 74,32 кв.м. (800 кв. футів). Протягом планування ігрового майданчика та добору обладнання для нього Лінетт Піні з компанії «Х’юман енд Род» постійно консультувалася з персоналом школи щодо потреб учнів.

У рамках проекту була змінена початкова структура будівлі та приділена особлива увага природному освітленню, що проходить крізь вікна на даху та нові отвори у зовнішніх стінах. В усій школі використовується м’яке, енергоефективне непряме природне світло без відблисків і мерехтіння. Крім того, під час реконструкції було використано чимало екологічно сталих продуктів і матеріалів. Для задоволення потреб дітей висота стель та ширина коридорів стали більше, ніж передбачено відповідними стандартами. Для забезпечення кожної класної кімнати денним світлом по периметру будівлі з’явилися нові віконні отвори. Грайливо прикрашені мансардні вікна забезпечують попадання денного світла у центральні приміщення. Оскільки діти з РАС, як правило, чутливі до мерехтіння від люмінесцентного освітлення, було випробувано декілька видів енергоефективних світильників прямого/непрямого освітлення та обрано найбільш комфортні (тобто ті, що не мерехтять).  

Для збільшення теплового опору стіни та стелі були покриті теплоізоляцією. Була встановлена високоефективна зонована механічна система забезпечення тиші. У результаті використання поглинаючих панелей на стелях, систем тихого розподілу повітря, а також матеріалів на стінах, що зменшують передачу звуку між сусідніми приміщеннями, створено акустично комфортне середовище. Незважаючи на невелику площу школи, в ній майже не чутно гучного шуму та відлуння.

Оцінка

Школа «Forbush» має дуже привітний і доброзичливий вигляд. Зрозуміле, просте планування, просторі приміщення, які піднімають настрій, спокійні кольори інтер’єру створюють позитивне враження у користувачів та відвідувачів. Користувачі задоволені кольоровою гамою, обраними матеріалами, освітленням та акустикою приміщення. Встановлення потужної звукопоглинальної настельної плиткової системи виробництва «Ecophon» (Super-G) та «Armstrong» (Optima system) допомагає контролювати рівень шуму та створює комфортніші та ефективніші умови навчання для учнів та вчителів. Для модуляції простору, пом’якшення кутів прямокутної будівлі, позначення спеціальних зон для певної діяльності та забезпечення візуальної стимуляції використовуються тристоронні перероблені каніфольові панелі виробництва «3M» та м’яка палітра кольорів і візерунків. Мармоліум на підлозі виробництва «Armstrong» складається з плавних і кривих форм, що допомагає створити більш м’який та привітний простір. Протиударні гіпсокартонні панелі виробництва «USG» (які містять значну кількість перероблених матеріалів) розміщені на усіх стінах та повністю вирішують проблему захисту від ударів – зокрема, вони убезпечують дітей від травм, які зазвичай трапляються при зіткненні з бетонними стінами. Поділ на зони для навчання і для терапії, а також загальне планування школи вдало забезпечують ясність та легкість доступу у різні частини будівлі. Встановлення дисплейних панелей «Velcro» та еластичних плит на підлозі заохочує учнів змінювати інтер’єр їхніх класних кімнат. Відсутність виступаючих елементів та встановлення барвистих вбудованих шафок мінімізує ризик ушкоджень і травмувань.    

Варто відзначити і невикористані можливості. Прилегла територія дуже вузька, і для забезпечення можливості проїзду та паркування використовувати її треба дуже ефективно. Під час висадки та посадки учнів навколо школи можуть вишукуватись до 30 автобусів. В ідеалі, рух тут міг бути двостороннім, але через вузькість території він обмежений односторонньою дорогою.

Незважаючи на переважно позитивні відгуки про ігровий майданчик, не завадило б створити додаткові неформальні відокремлені зони, де учні могли б відпочити в тиші. Те ж саме можна сказати і про внутрішнє приміщення. Учні потребують більше тихих, усамітнених місць для перебування наодинці.

Використання складу для створення приміщення для спеціалізованої школи мало свої переваги. Це дозволило максимально гнучко використовувати 5,5-метрову висоту приміщення та широкі несучі колони. Зміна екстер’єру була обмежена правилами, що їх встановив власник нерухомості. Тим не менш, школа «Forbush» зустрічає учнів, співробітників, батьків та відвідувачів барвистими навісами на вході та грайливими віконними отворами.

Елементи універсального дизайну
  • Особлива увага в місцях загального користування та класних кімнатах була приділена пропорціям приміщень. Висота стель та ширина коридорів стали більше, ніж передбачено відповідними стандартами, оскільки це краще задовольняє потреби дітей.
  • Важливою особливістю дизайну стало максимальне використання природного світла. Нові віконні отвори по периметру будівлі дозволили кожній класній кімнаті мати денне освітлення.
  • Грайливо прикрашені мансардні вікна забезпечують попадання денного світла у центральні приміщення.
  • Оскільки діти з РАС, як правило, чутливі до мерехтіння від люмінесцентного освітлення, було випробувано декілька видів енергоефективних світильників прямого/непрямого освітлення та обрано найбільш комфортні (тобто ті, що не мерехтять).  
  • У результаті використання поглинаючих панелей на стелях, систем тихого розподілу повітря, а також матеріалів на стінах, що зменшують передачу звуку між сусідніми приміщеннями, створено акустично комфортне середовище. Незважаючи на невелику площу школи, в ній майже не чутно гучного шуму та відлуння.
  • Вибір екологічно безпечних матеріалів, а також заспокійлива та радісна палітра кольорів       відіграють величезне значення для благополуччя учнів та співробітників. Враховуючи невеликий бюджет (приблизно 1 350 дол. США на 1 кв.м. будівлі або 130 дол. США на 1 кв. фут), проектувальникам потрібно було забезпечити баланс між використанням міцних та ударостійких екологічних матеріалів з низьким рівнем газоутворення та прийнятною ціною (економічною ефективністю).
  • При виборі фарби для стін, підлоги та напівпрозорих панелей використовувалася палітра з 5 пастельних тонів. Колір та текстура підкреслюють спеціальні зони, визначають головні місця у приміщенні, а також пом’якшуюють кути споруди.
Елементи екологічної сталості
  • Проектом було передбачено провести реконструкцію вже існуючої будівлі.
  • Нові віконні отвори в зовнішніх стінах забезпечують доступ денного світла в усі класні кімнати.
  • Мансардні вікна забезпечують природне освітлення усіх приміщень загального користування.
  • Для збільшення теплового опору стіни та стелі були покриті теплоізоляцією.
  • Була встановлена високоефективна зонована механічна система забезпечення тиші.
  • У всій школі використовується енергоефективне непряме освітлення без відблисків та мерехтіння.
  • Були використані переважно екологічно стійкі продукти, як-от протиударні гіпсокартонні стіни з великою місткістю вторинних матеріалів, ізоляційні матеріали без вмісту формальдегідів, фарби та матеріали з низьким рівнем викидів летючих органічних сполук, а також матеріали з антибактеріальними та антистатичними властивостями.  
  • Були використані натуральні та поновлювані матеріали, як-от лінолеум.
  • Були використані матеріали, що утилізуюються, як-от напівпрозорі каніфолеві панелі.
  • В школі були встановлені вікна з високим захистом від мерехтіння.
Детальна інформація про проект

Реконструкція
Завершення проекту – січень 2008 р.; ігровий майданчик було завершено у середині 2009 р.
Приватне фінансування
Вартість – 4 000 000 млн. дол. США.

Команда проекту

Замовник: Том Хесс (Tom Hess)
Компанія: «Шепард Пратт Хелс Сістем» (Sheppard Pratt Health System)
Електронна пошта: thess@sheppardpratt.org
Телефон: 410 938 3242
Архітектори:
Девід Бенн (David Benn), Ріма Неймек (Rima Namek), Хан Уонг (Khanh Uong), Енн Даттон (Anne Dutton)
Компанія: «Чо Бенн Холбек і партнери» (Cho Benn Holback + Associates, Inc.)
Електронна пошта: rnamek@cbhassociates.com
Телефон: 410 576 0440
Дизайнер Інтер’єру: «Чо Бенн Холбек і партнери» (Cho Benn Holback + Associates, Inc.)
Дизайнер ландшафту та ігрового майданчика:
Лінетт Піні (Lynette Pinhey)
Компанія: «Х’юман енд Род» (Human & Rohde, Inc.)
Електронна пошта: lynette@humanandrohde.com
Телефон: 410 825 3885
Підрядник:
Альберт Гон-мол. (Albert Gohn, Jr)
Компанія: «Кінслі Констракшн» (Kinsley Construction)
Електронна пошта: agohnjr@kinsley.com
Телефон: 717 741 8336
Інженер:
Джанак Пейтел (Janak Patel)
Компанія: «Мінсін, Пейтел Мілано» (Mincin, Patel Milano)
Електронна пошта: jpatel@mpm-engr.com
Телефон: 410 254 7500

Спеціалізовані консультанти
Консультант з питань акустики:
Джон Паганеллі (John Paganelli)
Компанія: «Міллер, Бім і Паганеллі» (Miller, Beam and Paganelli)
Електронна пошта: jpaganelli@millerbp.com
Телефон: 703 506 0005

Консультант з механічних та електричних робіт:
Джеф Колдвелл (Jeff Caldwell)
Компанія: «Джеймс Позі та партнери» (James Posey Associates, Inc.)
Електронна пошта: jcaldwell@jamesposey.com
Телефон: 410 265 6100

Додаткова інформація

Матеріал опублікований з дозволу “Institute for Human Centered Design” (в перекладі – «Інститут Дизайну для Людей»), діяльність якого спрямована на покращення життя людей усіх вікових груп та фізично-сенсорних можливостей через впровадження Універсального Дизайну. Веб-сайт: www.humancentereddesign.org.