Проектування доступних банківських відділень на прикладі Ощадбанку
За ініціативою Ощадбанку було спроектовано та побудовано відділення, в яких враховані принципи універсального дизайну. Зміни торкнулися не тільки зон клієнтського обслуговування у відділенні, а й зовнішнього дизайну, як-от направляючої смуги, яка веде до входу. Універсальний дизайн є зручним для більшості відвідувачів, а особливо для клієнтів похилого віку, осіб з інвалідністю, батьків з дитячими візочками та ін.
Особливу увагу приділено таким зонам, як: самообслуговування, касового обслуговування, очікування, індивідуального обслуговування клієнтів, а також санвузлу. Для кожної зони діють добре продумані параметри доступності та зручності. Це стосується висоти та зовнішнього вигляду, а також розташування столів, вікон, банкоматів, крісел, поручнів тощо. Клієнти з різними потребами можуть на рівних користуватись послугами банку та бути незалежними у доступі до відділення та послуг, що надаються в ньому. Для людей з порушеннями зору – спеціальні тактильні позначки; для людей, які пересуваються за допомогою візка, – каси пониженого рівня; для людей, які використовують милиці – спеціальні тримачі для них. Представлені в презентації особливості проектування значно спрощують доступ кожної людини до банківського відділення.