Дитячий майданчик «Kids Together» (у перекладі – «Діти разом») Кері, Північна Кароліна, США
Дитячий майданчик «Kids Together» (у перекладі – «Діти разом»)
Кері, Північна Кароліна, США
- Нове будівництво
- Завершено - 2000 р.
- Фінансування – державне і приватне
Кері – маленьке, проте швидко зростаюче місто з населенням у 132 тис. осіб у штаті Північна Кароліна, США. Воно розташоване у помірному кліматі. На відстані двадцяти хвилин від нього знаходяться три великих університети. Влада міста започаткувала ініціативу зі створення парку, який задовольняв би потреби усіх дітей.
Комісар з паркових зон та місць відпочинку Кері запросив Робіна Мура, представника Ініціативи «Природне навчання» (Natural Learning Initiative) Коледжу дизайну в Університеті штату Північна Кароліна представити своє бачення такого парку. Дві школярки, кожна з яких має рідну сестру або брата з інвалідністю, придумали ідею і зібрали початкові кошти на проект за рахунок продажу дрібних саморобних виробів. Процес планування, колективного проектування та збору коштів тривав сім років. У дитячому майданчику «Kids Together» («Діти разом»), що з’явився в результаті цього, поєднуються багата навколишня природа, художні інсталяції та промислові ігрові конструкції. Дитячий майданчик чудово поєднується із затишним громадським парком, зручним для всіх. Із самого початку планувалося, що дитячий майданчик відповідатиме принципам Універсального Дизайну. Проектування парку також допомагає проводити систематичну оцінку того, як люди взагалі сприймають та користуються парками, розробленими за принципами Універсального Дизайну. Під час проектування парку та оцінки після здачі в експлуатацію Робін Мур співпрацював з Нілдою Коско та іншими представниками Центру Універсального Дизайну при Університеті штату Північна Кароліна в Ролі. У питаннях реалізації проекту він співпрацював з компанією «Літл енд Літл Лендскейп Аркітектс», що знаходиться у Ролі, штат Північна Кароліна.
Дитячий майданчик «Kids Together» знаходиться в парку «Kids Together», площа якого становить 6,5 га. Це спроектоване за принципами Універсального Дизайну громадське місце для сімейного відпочинку. Парк знаходиться в місті Кері, штат Північна Кароліна. Парк і майданчик розташовано безпосередньо позаду торгового центру.
Проект дитячого майданчика передбачає поєднання природних рекреаційних ресурсів, мистецтва і промислового ігрового обладнання. Від затишної зони входу, поруч з якою знаходиться парковка, йдуть звивисті доріжки, які з’єднують чотири основних зони:
1. Зона для дошкільнят. Її характерна особливість – штучна «річка» з піску з мостом, ігровими будиночками, гойдалками, доріжками, тінистими деревами та місцями для спільних ігор.
2. Зона для досліджень для дітей шкільного віку. Її характерна особливість – ігровий комплекс з низькими тунелями і виходами, а також шляхами та місцями для спільного дозвілля.
3. Зона для активних ігор для дітей шкільного віку. Її характерна особливість – ігрова конструкція з сходинками і гірками та рядом гойдалок і дрібнішого ігрового обладнання.
4. Схил з скульптурою дракона, що створена скульптором Вільямом Муром.
Проект було розпочато в 1994 р. Громада добре підтримала його, активну участь у процесі планування взяли різні вікові групи мешканців. Було визначено дві головні проектні цілі для дитячого майданчика: створити повністю інтегровані можливості гри для всіх дітей і об'єднати природні рекреаційні ресурси з промисловим ігровим обладнанням, що дозволило задовольнити широкий спектр потреб щодо рекреації та відпочинку, в тому числі щодо розвитку моторики, сенсорної стимуляції, релаксації, спостереження, зв'язку з природою, соціальної комунікації і мистецтва.
Майданчик «Kids Together» отримує схвальні відгуки усіх відвідувачів та багато позитивних коментарів. В них підкреслюються такі аспекти, як просте пересування, забезпечення взаємодії між людьми різних поколінь, загальна приємна атмосфера парку, створена за рахунок природних умов, багатих насаджень біля ігрових майданчиків, різноманіття відвідувачів різного віку, походження та статі.
Після введення об’єкту в експлуатацію Ініціатива «Природне навчання» (Natural Learning Initiative) та Центр Універсального Дизайну у 2005 р. провели відповідну оцінку та підготували звіт за її результатами. Оцінка проводилася для того, щоб на основі фактичних даних розробити керівні принципи застосування Універсального Дизайну при зведенні подібних об’єктів у громадських парках. Спеціалісти, що проводили оцінку, зафіксували різні варіанти поведінки людей у парку, провели спостереження та опитування відвідувачів парку, за допомогою чого було проаналізовано питання соціальної інклюзії. Як зазначається у звіті, «Соціальна інклюзія є поняттям, що ширше за інтеграцію (людей різних можливостей, що знаходяться в одному просторі), оскільки також включає відчуття у відвідувачів участі у спільному соціально-психологічному просторі. Соціальна включеність передбачає взаємодію між людьми з інвалідністю та здоровими людьми або спілкування між дітьми та дорослими».
Оцінка після введення дитячого майданчику в експлуатацію проводилася на двох рівнях. На першому рівні проведено оцінку того, яким чином відвідувачі використовують парк – ця оцінка включала в себе аналіз поведінки, спостереження та опитування на місці. Другий рівень передбачав збір інформації з обраних сімей, що мають людину з інвалідністю. Поведінка у парку членів сімей людей з інвалідністю записувалась, щоб зафіксувати, як ці люди поводять себе на майданчику, як спілкуються зі своїми сім`ями та іншими відвідувачами. Також спеціалісти з оцінки проводили структуровані відкриті інтерв’ю з членами сімей після їхньої прогулянки.
Відвідувачі майданчику «Kids Together» висловлювали задоволення з приводу того, що вони перебувають серед інших людей. Відвідувачі приходили туди не для того, щоб втекти від людей, але щоб насолодитись відчуттям, що вони є частиною спільноти. Схоже, що відчуття соціальної інклюзії, яке було однією з цілей проекту, сприяло тому, що відвідувачі отримували досвід перебування в громаді. Здається, що завдяки формуванню загального почуття співпричетності стираються соціальні та культурні відмінності між людьми.
Дизайн парку заохочує спілкування між різними людьми та сприяє позитивній соціальній взаємодії. Зручні місця по центру майданчика дозволяють батькам спостерігати за своїми дітьми, але при цьому не нав’язуватися та давати їм грати так, як вони хочуть. Таке розташування також сприяє взаємодії між дорослими.
Відвідувачі кажуть, що такі фактори, як єдиний вхід, відсутність тупикових шляхів, а також вільний огляд майданчику зі сторони місця, де перебувають батьки, створюють відчуття безпеки та захищеності. Наявність різних ігрових зон зі спільними місцями для різних вікових груп є хорошим рішенням, що дозволяє дорослим відчувати себе більш спокійно, коли вони дивляться за дітьми.
Опитані відвідувачі майданчику також виділили деякі моменти, що можуть бути додані або змінені. Серед них: встановлення з міркувань безпеки сімейних вбиралень, додавання музичних/звукових можливостей для гри, створення водних ігор для літніх місяців, встановлення на ігрове обладнання додаткових ручок та поручнів, розширення площі м’яких поверхонь навколо пісочниць для маленьких дітей, збільшення кількості лавок, а також збільшення тіні на ігровому майданчику. Деякі з відвідувачів відзначали, що маленьким дітям було важко користуватися питними фонтанчиками.
- На вході є гранітна карта, що надає прості орієнтири, які можна зчитати або доторком, або візуально.
- Пішохідні доріжки шириною 3 м дають можливість легко пересуватися парком усім відвідувачам, особливо великим сім’ям з дітьми, які везуть іграшки на колесах, людям на інвалідних візках, скутерах або ходунках. Широкі доріжки також дають можливість дітям бігати з меншим ризиком зіштовхнутися або потривожити когось.
- Різноманітні гойдалки: звичайні гойдалки (з пластиковими сидіннями, що можна підлаштовувати), гойдалки з м’якими сидіннями (розміщені у тихому місці майданчику), гойдалки на декілька осіб та гойдалки для немовлят.
- Завдяки пандусам та похилим поверхням ігрова зона доступна і для тих, хто пересувається на інвалідному візку.
- Інші доступні ігрові елементи, як-от іграшки для піску, що знаходяться у пісочнику.
* Для зниження експлуатаційних витрат були використані матеріали, виготовлені з місцевих рослин, що є стійкими до посушливого клімату. Спочатку рослини у парку поливали, щоб вони краще прижилися. Але тепер в іригаційній системі немає необхідності, оскільки рослини добре витримують посушливий клімат.
Адреса: 111 Thurston Drive, Кері, Північна Кароліна
Завершено у 2000 р.
Норми щодо доступності: згідно чинних стандартів США
Фінансування – збір приватних коштів, 330 тис. дол. США надано місцевим фондом, державне фінансування
Вартість: 1 млн. дол. США
Досліджено: Джоан Хіромура (Joanne Hiromura)
Замовник: місто Кері, Північна Кароліна
Пол Кун (Paul Kuhn), старший проектувальник парків
Консультант з питань Універсального/інклюзивного Дизайну:
Робін Мур (Robin Moore), Ініціатива «Природне навчання» (Natural Learning Initiative), Університет штату Північна Кароліна
Ландшафтний архітектор:
С’юзан Літл (Susan Little), «Літл енд Літл Лендскейп Аркітектс» (Little & Little Landscape Architects)
Додаткова інформація: www.kidstogethercary.org
Центр Універсального Дизайну. Ward C. Thompson and Travlou, P. 2007 (Eds). «Відкритий простір – простір людей». Лондон: Тейлор енд Френсіс.
Матеріал опублікований з дозволу “Institute for Human Centered Design” (в перекладі – «Інститут Дизайну для Людей»), діяльність якого спрямована на покращення життя людей усіх вікових груп та фізично-сенсорних можливостей через впровадження Універсального Дизайну. Веб-сайт: www.humancentereddesign.org.