Мультимедіа

Універсальні ознаки доступності

????Пам’ятаєте ми говорили про різницю між універсальним дизайном та спеціальним дизайном? А також розбирались, що таке розумне пристосування. Коли ми говоримо про доступність, всі ці поняття є релевантними. Сьогодні будемо розбиратись, якими ж є універсальні ознаки доступності.

????В Україні документ, який регулює доступність будівель і споруд, - це державні будівельні норми, а саме ДБН В.2.2-40 «Інклюзивність будівель та споруд». ????В цьому документі закріплено, що елементи будівель і споруд мають бути універсальними для використання усіма групами населення. А спеціальний дизайн, тобто такий, який є важливим для певної вузької групи, має застосовуватись лише тоді, коли універсальні рішення неможливі.

❓Які існують універсальні рішення для створення доступних просторів та будівель? Про це зробили відеоурок з одним із розробників державних будівельних норм, Евгений Свет.

В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте, про те:
▪ Якими мають бути пішохідні шляхи та тротуари, що комфортні для всіх?
▪ Які є критерії для місць паркування?
▪ Що потрібно враховувати при будівництві чи проєктуванні пандусів, сходів і вхідних груп?
▪ Як зробити зручним для всіх переміщення всередині будівлі, зокрема універсальні туалетні кабіни?

 

 

✔Відеоурок розроблено Pro.UD Універсальний дизайн / Pro.UD Universal Design та Національна Асамблея людей з інвалідністю України на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Доступність: засоби безпеки, орієнтування, отримання інформації під час користувааня середовищем

☝Минулої п'ятниці був Міжнародний день білої тростини! Білою тростиною користуються люди з порушеннями зору???? для того, щоб вільно та безпечно орієнтуватись у просторі. В Україні біля 10% населення мають порушення зору і ця цифра постійно зростає через наш стиль життя «за комп’ютером».

????Всі ми щоденно вирішуємо безліч повсякденних питань: робота, навчання, сімейні справи, закупівлі продуктів, подорожі та інше. Незрячій людині, часто, щоб дістатись нового місця, потрібно витратити додатковий час на опанування маршруту. А саме, зрозуміти як долати перешкоди типу ????відсутності голосових сповіщень на зупинках громадського транспорту, ????тактильних попереджень про закінчення тротуару та початку проїжджої частини, та ????інші.

 
????Як робити внутрішній і зовнішній простір більш зручним та безпечним для орієнтування маломобільних громадян зняли з Евгений Свет відеоурок. В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте, про засоби безпеки орієнтування та отримання інформації, а саме:
- тактильні елементи доступності;
- візуальні елементи доступності;
- аудіопокажчики.

 

 

✔Відеоурок розроблено Pro.UD Універсальний дизайн / Pro.UD Universal Design та Національна Асамблея людей з інвалідністю України на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Дистанційне навчання дітей з особливми освітніми потребами

????Осінь набирає обертів а з нею і рівень захворюваності на гострі респіраторні вірусні хвороби. ????Серед цих хвороб і COVID-19. В умовах високого рівня захворюваності, перехід на дистанційне навчання може стати нашою реальністю. Як зробити цей перехід зручним для всіх, включаючи дітей з особливими освітніми потребами?

????Для початківців у інклюзивній освіті та дистанційному навчанні підготували відео-інструкцію!

В ній ????дивіться, ????слухайте, ????читайте про:
▪ Документи, що регулюють дистанційну освіту в Україні на законодавчому рівні.
▪ Роль команди психолого-педагогічного супроводу під час організації та впровадження дистанційного навчання.
▪ Ключові кроки, які необхідно зробити для організації дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами.

 

 

✔Відеоурок розроблено Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Роль інклюзивно-ресурсного центру в організації інклюзивного навчання

6️⃣3️⃣8️⃣ інклюзивно-ресурсних центрів працюють в усіх областях України для того, щоб забезпечити рівні освітні права для дітей????‍????????‍????. До Центру можуть звертатися батьки дітей від народження, а також молоді люди віком від 18 років, якщо в них виникають особливі освітні потреб. Їхня мета - сприяти отриманню дітьми дошкільної та загальної середньої освіти на рівних. Їх робота є частиною реформи інклюзивної освіти в Україні.

Підготували для вас відеоурок з Ирина Калиниченко про деталі роботи інклюзивно-ресурсних центрів.

В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте:
◾ Якими є функції, роль та завдання інклюзивно-ресурсних центрів?
◾ Чому центри є корисними для педагогів?
◾ Що таке висновок інклюзивно-ресурсного центру та для чого він?
◾ В якому разі проводиться комплексна оцінка розвитку дитини та які існують методики?
◾ Як складається індивідуальна програма розвитку дитини?

 

 

✔️Відеоурок розроблено Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Середовище, як "третій вчитель"

????Давати дітям більше контролю над навчальним процесом = покращувати якість освіти.

❓Чому це так? Дослідження показують, що особистий внесок дитиною у поставлене завдання, як то вибір матеріалів, підходу до вирішення проблеми або місця за столом, підвищує якість виконання завдання, його результат. Творчі роботи є більш творчими, а інші завдання виконуються швидше.

☝Можливість здійснювати вибір та приймати самостійні рішення дітьми, усвідомлюючи наслідки дозволяє розвивати самовизначення та самоактуалізацію дітей. Навчальне середовище може бути таким, яке забезпечує ці потреби.

????Про те як саме зробити освітнє середовище «третім вчителем», записали з Наталья Заеркова відеоурок. В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте:
▪️ Чому освітнє середовище, що максимально залучає всіх його учасників є важливим для дитячого розвитку?
▪️ Як саме зробити середовище таким, що залучає дітей?

 

 

✔️Відеоурок розроблено Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я

????Загадка! Маємо три особи:
???? Пабло 47 років. Він відомий іспанський актор та викладач.
???? Анні сім років. До трьох років вона жила в дитячому будинку, а потім її удочерила американська родина. Зараз вона навчається в школі з друзями.
???? Сарі три місяці. Мати відмовилась від неї відразу після народження, а решта родичів не бажають піклуватися про неї.
☝️У цих трьох осіб Синдром Дауна.

❓Питання. Що стало визначальним для навчання та участі в житті суспільства нарівні з іншими для цих трьох осіб?
????Відповідь на це питання може дати МКФ. МКФ – це Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я. МКФ дозволяє оцінювати не лише фізичні, психічні чи інші порушення організму, але й враховувати вплив зовнішніх факторів на життєдіяльність. Саме зовнішні фактори стали визначальними в долях трьох осіб, Пабло, Анни та Сари.

????Щоб розібратись краще як МКФ може сприяти інклюзивному навчанню записали для вас відеоурок з Інна Горбенко.

В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте:
- Чим МКФ відрізняється від інших класифікацій?
- Які складові МКФ та на яку модель розуміння інвалідності орієнтується МКФ?
- В чому цінність МКФ для інклюзивного навчання?

 

 

✔️Відеоурок розроблено Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Універсальни дизайн у навчанні

???? Вітаємо вчителів з професійним святом, що відзначали вчора! Дякуємо за те, що є частиною великих реформи в Україні, впровадження інклюзивної освіти. Такі значні зміни в системі освіти - це виклик для кожного вчителя, що потребує пошуку нових рішень.

☝️ Універсальний дизайн у навчанні – це одне з таких рішень. Це процес, що спрямовує та допомагає вчителю враховувати багатоманітність учнів при плануванні уроків. Він дозволяє планувати ????зміст уроків, ????процес викладання та ????оцінку результатів так, щоб максимально враховувати різну підготовку, інтереси, потреби та здібності учнів та залучити їх до освітнього процесу.

????Але як це працює на практиці? Що якщо я хочу запровадити універсальний дизайн у своїй уроках? Оксана Федоренко має відповіді і ними ділиться у цьому відео.

В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте:
▪️ Що таке універсальний дизайн?
▪️ Як саме він працює та якими є керівні принципи?
▪️ Для чого використовувати універсальний дизайн у навчанні?

 

 

✔️Відеоурок розроблено Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Універсальний дизайн: базові поняття

????Доступність та універсальний дизайн – це різні поняття. Доступність врегульовується державними нормами, а універсальний дизайн – це філософія, що не унормовується, радше керується певними принципами.

????Послуги, ????інформація, ????предмети, ????зовнішній простір та приміщення, - це чотири фокуси універсального дизайну, а не лише будівлі, парки та дороги.

????Чому це так? Елена Иванова пояснює все в деталях у відеоуроці «Універсальний дизайн: базові поняття».

В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте:
▪️ В чому суть універсального дизайну?
▪️ Чим він відрізняється від спеціального дизайну, доступності або розумного пристосування?
▪️ Якими є 7 принципів та 4 фокуси універсального дизайну?



 

 

✔️Відеоурок розробленo Pro.UD Універсальний дизайн / Pro.UD Universal Design на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Як провести захід, зручний для всіх?

????Ностальгія за проведенням заходів вживу? В нас теж ????
Ми сподіваємось, що скоро події вживу будуть 100% безпечними і пропонуємо вам готуватись до цих часів! Як❓ Навчатись тому, як проводити заходи зручні для всіх та враховувати потреби різних маломобільних людей.

????Саме для цього підготували з Marina Lebed відеоурок.
В ньому ????дивіться, ????слухайте, ????читайте, що потрібно врахувати на всіх етапах підготовки та проведення заходу:
▪️ підбір приміщення;
▪️ інформування та реєстрація учасників_ць;
▪️ спілкування з учасниками_цями напередодні заходу;
▪️ підготовка приміщення напередодні;
▪️ проведення заходу, зокрема, робота доповідачів, харчування та проживання учасників_ць.

 

 


Відеоурок розроблено Pro.UD Універсальний дизайн / Pro.UD Universal Design на замовлення Українського фонду соціальних інвестицій у рамках програми «Інклюзія в громадах», яка виконується відповідно до Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ VI», що фінансується з грантових коштів Уряду Німеччини, наданих через KfW.

Лого UN Partnership to Promote the Rights of Persons With Disabilities

Лого UNDP

Лого UNICEF

Лого ILO

Тризуб

Лого Національної Асамблеї людей з інвалідністю України

Лого Всесвітньої організації охорони здоров'я - Європейське регіональтне бюро